Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000480529   Tecnologies per al Disseny Universal d'Aprenentatge
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   6/2/2019 - 7/6/2019 (45 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Àrea de Cultura Digital
  
  
  
Tipus activitat   TADU Tecnologies per al Disseny Universal d'Aprenentatge
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Curs telemàtic que té per objectiu facilitar recursos digitals per a poder utilitzar en la planificació d’aula partint del Disseny Universal per l’Aprenentatge(DUA)fomentant així l’atenció a la diversitat de tot l’alumnat. Formació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants.
Parteix de reflexions al voltant del DUA i de com les tecnologies poden contribuir a apoderar a l’alumnat del propi aprenentatge. Aquest curs està adreçat a docents de les diferents etapes educatives i es concreta en una proposta didàctica dissenyada, des d’un inici, des de la perspectiva del DUA on l’ús de les tecnologies per l’aprenentatge i el coneixement hi tenen un paper rellevant.
  
Objectius   - Conèixer el Disseny Universal per l’aprenentatge
- Fomentar i promoure l’atenció a la diversitat de tot l’alumnat
- Prendre consciència de les mesures universals que ja es porten a terme
- Dissenyar una activitat d’aula seguint el DUA
  
Continguts   -El disseny universal per a l’aprenentatge.
El decret de l’escola inclusiva
Fonamentació del DUA
Les mesures Universals
-Proporcionar múltiples formes de representació
Principi I: Proporcionar múltiples formes de representació.
El QUÈ de l’Aprenentatge
Recursos digitals
-Oferir múltiples mitjans per a l’acció i l’expressió
Principi II: Proporcionar múltiples maneres per a l’acció i l’expressió El COM de l'aprenentatge
Recursos digitals
-Oferir múltiples maneres per comprometre’s
Principi III : Proporcionar múltiples maneres de comprometre’s. El PER QUÈ de l’Aprenentatge
Recursos digitals
-Avaluació, refinament i reflexió del projecte
Avaluació, refinament i reflexió del projecte
Lliurament del projecte





  
Avaluació   El Pla d'avaluació contempla:
- Tasques dels mòduls:
- Un projecte final d’aplicació a l’aula
- Participació activa als fòrums i debats (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
  
Requisits de  certificació   Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Curs adreçat a docents de les diferents etapes educatives que vulguin aprofundir en el concepte del Disseny Universal d'Aprenentatge.
  
E-mail   formaciotac@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent